رفتن به محتوای اصلی
نشانی: بلوار مرزداران، ابتدای آریافر، پلاک 10، واحد 2
نشانی: تهران، بلوار مرزداران

دانستنی‌های مهم درباره استخدام پرستار کودک

چنان‌چه به علت مشغله کاری و یا هر دلیل دیگری تصمیم به استخدام پرستار کودک در منزل گرفته‌اید، لازم است به چند نکته مهم و ضروری در این باره توجه داشته باشید تا در هنگام عدم حضور خود در منزل نگران چیزی نباشید. به این منظور نکاتی به صورت دسته بندی شده در این نوشتار گردآوری شده‌اند که عبارتند از:

  1. یک لیست از اطلاعات ضروری خود تهیه کنید و آن را در محلی نظیر کنار تلفن که در دیدرس است نصب کنید. در این لیست حتما یک شماره تلفن در دسترس یادداشت کنید تا پرستار در صورت لزوم بتواند فورا با شما تماس بگیرد. پیشنهاد می‌شود برای این کار شماره تلفن پشتیبان نیز در نظر بگیرید مثلا شماره تلفن دوست، آشنا و یا همسایه؛ سپس به پرستار کودک توضیح دهید که در صورت بروز هر مشکلی حتما فورا با شما تماس بگیرد و در صورت عدم امکان برقراری ارتباط با شماره های جایگزین تماس بگیرد و از آن‌ها کمک بخواهد.
  2. چنان‌چه کودک شما از بیماری خاصی رنج می‌برد، از او بخواهید که قبل از تماس با شما با مراکز درمانی تماس بگیرد. با این کار احتمال خطر را تا حد زیادی کاهش می‌دهید. پرستار باید به خوبی بداند که سلامتی کودک اولین اولویت است و به هیچ وجه نباید خطر کند.
  3. با صبر و حوصله یک فرم اطلاعات شخصی برای کودک خود آماده کنید و داخل آن تمام امورات ضروری کودک و عادات او را یادداشت کنید. اگر کودک بیمار است به طور کامل پرهیزات غذایی و دارویی او را بنویسید و به پرستار ارائه دهید. توجه داشته باشید توضیح کوتاه فراموش شدنی است پس حتما موارد مهم را مکتوب به پرستار ارائه کنید.
  4. اگر کودک شما دارو مصرف می‌کند، حتما با پرستار کودک جای نگه‌داری دارو و دستور مصرف را توضیح دهید و حتما از او بخواهید تا پس از دادن دارو به کودک آن را یادداشت کند که شما در جریان مصرف داروی کودک خود باشید.
  5. درباره بیمه درمانی خود با پرستار کودک صحبت کنید و دفترچه بیمه را همیشه در مکانی مشخص قرار دهید تا در صورت لزوم پرستار بتواند فورا آن را پیدا کند.
  6. روز اولی که پرستار کودک به منزل شما می‌آید بهتر است به او تمام منزل را نشان دهید تا در صورت بروز خطرهای احتمالی از محل‌های مختلف خانه آگاه باشد. محل نگه‌داری جعبه کمک‌های اولیه را به او نشان دهید و همچنین در شناختن محل فیوز برق، تلفن، کلید چراغ‌ها و… به او کمک کنید.
  7. در صورتی‌که قرار است برای مدتی طولانی مثلا بیش از ۲۴ ساعت به منزل نیاید، حتما از فرد قابل اعتمادی نظیر فامیل، آشنا و… بخواهید تا به منزل شما سر بزند و به کار پرستار کودک نظارت داشته باشد.
  8. برخی از وسایل خانه که در صورت عدم حضور شما پرستار کودک باید از آن‌ها استفاده کند مثل لوازم آشپزخانه یا سیستم دزدگیر را به او نشان دهید و طرز کار آن‌ها را نیز به او آموزش دهید. در همین حین می‌توانید وسایلی که نباید از آن‌ها استفاده کند را نیز گوشزد کنید.
  9. نکات ایمنی حمام را برای شستشوی کودک به پرستار یادآوری کنید.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا