رفتن به محتوای اصلی
نشانی: بلوار مرزداران، ابتدای آریافر، پلاک 10، واحد 2
نشانی: تهران، بلوار مرزداران
مزایا و معایب پرستار کودک

مزایا و معایب داشتن پرستار کودک

چرا باید پرستار کودک داشته باشیم؟

  1. شغل والدین:

شغل والدین یکی از مهم‌ترین عواملی است که احساس نیاز به پرستار کودک را تشدید می‌کند. در حال حاضر مادران زیادی هستند که پس از زایمان مرخصی کوتاه مدتی دارند و باید به محل کار خود بازگردند این امر موجب می‌شود تا والدین در نگه‌داری کودک با مشکل مواجه شوند. در این راستا بهترین اقدام استخدام پرستار کودک است که قادر است بهترین خدمات را در هنگام عدم حضور والدین به فرزندشان ارائه دهد. پرستار نوزاد برای این کار دوره دیده است و لذا والدین می‌توانند برای رفع نیازهای کودک خود به وی اعتماد کنند.

  1. عدم خروج از محیط امن خانه:

از لحاظ علم روان‌شناسی ثابت شده که کودکان اگر دوران کودکی امن و آرامی داشته باشند، در بزرگسالی هرگز تنش‌های عصبی و مشکلات آن را تجربه نمی‌کنند. اگر بین این‌که فرزند خود را در مهد کودک ثبت نام کنید و یا پرستار کودک در منزل استخدام کنید، دچار سردرگمی هستید باید بدانید استخدام پرستار انتخابی بهتر است، چرا که کودک در محیط امن خانه با آرامش فرایند رشد و نمو خود را پشت سر می‌گذارد. البته بهتر است کودک به محیط‌های اجتماعی مثل خانه کودک نیز برده شود تا از منزوی شدن او جلوگیری شود.

  1. مراقبت بیشتر:

مربی‌های مهد کودک معمولا با کودکان زیادی سر و کار دارند و همین امر موجب نادیده گرفتن برخی از مسائل کودکان می‌شود و یا شاید گاهی توجه کافی نداشته باشند. استخدام پرستار کودک در خانه خیال شما را از باب دریافت مراقبت‌های لازم برای کودکتان آسوده می‌کند.

  1. زمان‌بندی متغیر

برخی افراد که شغل‌های پاره وقت دارند و یا شب کار هستند، نمی‌توانند به راحتی مهد کودکی پیدا کنند که با برنامه زمانی آن‌ها تطابق داشته باشد. در این هنگام بهتر است پرستار کودک استخدام کرد تا خدمات مورد نیاز کودک در هر زمانی که والدین حضور نداشته باشند به او ارائه شود.

مشکلات داشتن پرستار کودک

استخدام پرستار کودک همان‌قدر که خوب و مطلوب است معایبی نیز دارد که در اینجا به برخی از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم. گفتنی است یافتن یک پرستار خوب و قابل اعتماد کار آسانی نیست و نیاز به تلاش و تقلای زیادی دارد؛ همچنین اگر پرستاری آمد و بعد از مدتی تصمیم به رفتن گرفت، هم خانواده برای یافتن پرستار جدید به دردسر می‌افتند و هم روحیه کودک تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

گرانی هزینه پرستار نیز از جمله عواملی است که گذشته از کارهای اداری و دردسرهای قانونی باعث به زحمت افتادن والدین کودک می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید کودک نیاز به تعامل اجتماعی دارد و از همین طریق با آداب معاشرت آشنا می‌شود. کودکی که محصور در منزل باشد و تنها با پرستار خود در ارتباط باشد، معمولا در محیط‌های بزرگتر مثل مدرسه خجالتی و کم‌رو حاضر خواهد شد که این خود یک آسیب روحی به کودک محسوب می‌شود.

درخواست پرستار کودک | مرکز پرستاری در منزل خورشید

مرکز پرستاری در منزل خورشید با کادری مجرب آماده ارائه خدمات مورد نیاز شما می‌باشد. چنان‌چه درخواست استخدام پرستار کودک را دارید می‌توانید از پرستاران متخصص، حرفه‌ای و با تجربه این مجموعه استفاده کنید.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا