رفتن به محتوای اصلی
نشانی: بلوار مرزداران، ابتدای آریافر، پلاک 10، واحد 2
نشانی: تهران، بلوار مرزداران
-چه-زمانی-سالمندان-نیاز-به-پرستار-دارند

چه زمانی سالمندان نیاز به پرستار دارند؟

 چه زمانی سالمندان نیاز به پرستار دارند؟

کهولت سن موجب ضعف عمومی بدن می‌گردد و در نتیجه فرد به مرور برای نگه‌داری و مراقبت از خود به قدری ناتوان می‌شود که نیاز به فردی دیگر برای رسیدگی به اموراتش دارد. در دنیای پر مشغله امروز کمتر فرزندانی زمان کافی برای این کار دارند. در این حالت دو راه وجود دارد:

  1. سپردن فرد سالمند به خانه سالمندان
  2. استخدام پرستار سالمند در منزل

اغلب سالمندان با رفتن به خانه سالمندان مخالف هستند و لذا ترجیح می‌دهند در فضای امن و آرام منزل خود حضور داشته باشند. در نتیجه بهترین کار استخدام پرستار سالمند در منزل از یک مرکز معتبر نظیر مرکز پرستاری خورشید است که با این کار هم فرد سالمند از خدمات پرستاری بهره می‌گیرد و هم نقش خود را در خانه و خانواده حفظ می‌کند. اما چه زمانی سالمندان نیاز به پرستار دارند؟

به طور کلی سه عامل موجب می‌شود تا سالمند نیاز به پرستار داشته باشد که عبارتند از: مشکلات و بیماری‌های جسمی، اختلالات شناختی و حافظه‌ای و مشکلات عاطفی. حال به بررسی هریک از این عوامل به طور جداگانه می‌پردازیم:

مشکلات و بیماری‌های جسمی سالمند | استخدام پرستار برای سالمند بیمار

سالمندانی که به علت مشکلات فیزیکی توانایی‌هایشان محدود شده و یا از بین رفته، نیاز به پرستاری دارند که قادر باشد به امورات آنان رسیدگی کند. با کهولت سن مشکلات حرکتی بروز می‌کند و ممکن است این امر تا حدی پیشرفت کند که به زمین‌گیر شدن فرد بیانجامد. در این هنگام پرستار سالمند باید به وی در حرکت کردن کمک کند و یا اگر سالمند زمان زیادی را در بستر می‌گذراند، پرستار مواظب باشد که سالمند زخم بستر نگیرد.

برخی سالمندان بیماری‌های مزمن نظیر: دیابت، آرتروز، پوکی استخوان، بیماری‌های قلبی و… دارند؛ در نتیجه نیاز به مراقبت‌های درمانی، دارویی و حتی پرهیز غذایی دارند. استخدام یک پرستار متخصص و آگاه می‌تواند به بهبود بیماری آن‌ها کمک کند.

از دیگر مشکلات جسمی سالمندان می‌توان به از دست دادن حواس پنج‌گانه اشاره کرد که در واقع زندگی عادی آن‌ها را مختل خواهد کرد. در صورت بروز مسائلی این چنینی زمان آن فرا رسیده است که یک پرستار سالمند در منزل خوب و با تجربه استخدام کنید.

پرستاری-از-سالمندان

 

اختلالات شناختی و حافظه‌ای سالمند | استخدام پرستار با تجربه برای سالمند

کهولت سن و مصرف برخی داروها موجب تحلیل رفتن حافظه و بروز اختلالات شناختی می‌شود. این اختلالات ممکن است باعث آلزایمر دائم یا موقت شوند. فراموشی و آلزایمر برای سالمندان بسیار خطرناک است، چرا که ممکن است مصرف داروهای ضروری خود را فراموش کنند؛ لذا سالمندانی که با این مشکل مواجه هستند نیاز به پرستار سالمند با تجربه و توانا دارند که داروهای آنان را به موقع به آن‌ها بدهد.

مشکلات روحی_روانی و عاطفی سالمند | استخدام پرستار صبور برای سالمند

معمولا افرادی که سنشان بالا می‌رود تنها و گوشه‌گیر می‌شوند که همین امر موجبات بروز افسردگی را مهیا می‌کند. افسردگی در سالمندان می‌تواند به بی انگیزگی آن‌ها برای ادامه زندگی با نشاط شود و این امر ممکن است حتی مشکلات جسمی نیز به بار آورد. استخدام یک پرستار سالمند با روحیه و صبور می‌تواند از این مشکلات جلوگیری کند و در نتیجه فرایند بهبودی و طول عمر سالمند روندی رو به رشد پیدا کند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا