رفتن به محتوای اصلی
نشانی: بلوار مرزداران، ابتدای آریافر، پلاک 10، واحد 2
نشانی: تهران، بلوار مرزداران
پرستار-مناسب-در-خانه-سالمندان

خانه سالمندان‌ بهتر است یا استخدام پرستار سالمند در منزل

یک سوال اساسی برای افرادی که در منزل سالمند بیمار و ناتوان دارند این است که آیا بهتر است او را به خانه سالمندان ببرند یا برایش در منزل پرستار سالمند استخدام کنند. در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

پرستار-مناسب-سالمندان-در-خانه-سالمندان

استخدام پرستار سالمند برای سالمند بیمار

سالمند بیمار بسته به نوع بیماری و قوای جسمی‌ای که دارد، نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای پیدا می‌کند که گاه فرزندان از عهده آن‌ها بر نمی‌آیند. در این هنگام بهترین انتخاب استخدام پرستار سالمند است، تا  به نیاز‌های سالمند در محیط آشنا و امن خانه رسیدگی کند. چنان‌چه از مرکز معتبری نظیر مرکز پرستاری خورشید اقدام به این کار کنید، حتما پرستاری با تجربه، توانا و ایده آل خواهید داشت که بتواند به تک تک نیازهای سالمند بیمار رسیدگی کافی داشته باشد.

نگهداری سالمند در خانه سالمندان

معمولا سالمندان به علت وابستگی زیادی که به خانواده و خانه خود دارند در صورت تعویض مکان و رفتن به محیطی نظیر خانه سالمندان، دچار یک بحران بزرگ می‌شوند که از لحاظ روحی بسیار آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در واقع در محیط خانه سالمندان به علت حضور هم‌سالان برای صحبت کردن و آرامش زمان کافی دارند، اما نگرانی و دلتنگی برای خانواده خود را هرگز از یاد نمی‌برند که این امر در روند درمان‌ آن‌ها نیز تاثیر می‌گذارد؛ چرا که احساس اندوه به تضعیف قوای بدن آن‌ها می‌انجامد.

پرستار سالمند بیمار و اقدامات او

سالمندان در هنگام بیماری و کهولت سن نیاز به مراقبت‌های درمانی بیشتری دارند و باید به طور مرتب از لحاظ جسمی معاینه شوند. یک پرستار سالمند خوب و کار آزموده باید به طور مرتب فشار خون، قند خون و… سالمند را چک کند و نسبت به داروهای او آگاهی نسبی داشته باشد.

بیماران زمین‌گیر نیز نیاز به مراقبت‌های خاصی دارند که پرستار باید آن‌ها را بداند تا از بروز زخم بستر پیشگیری کند؛ علاوه بر این پرستار سالمند در منزل می‌تواند خدمات ماساژ و یا حتی فیزیوتراپی را در خانه به سالمند بیمار ارائه دهد.

مزایای نگه‌داری از سالمند در منزل

در وهله اول بهتر است به تمایل خود فرد سالمند توجه کنیم، تقریبا می‌توان گفت همه سالمندان ترجیح می‌دهند در منزل خود بمانند؛ چرا که در منزل حس آرامش و استقلال بیشتری دارند. حال اگر سالمند بیمار باشد و نیاز به تجهیزات پزشکی داشته باشد نیز می‌توان شرایطی مهیا کرد که در منزل تحت مراقبت‌های لازم قرار بگیرد.

از دیگر مزایای استخدام پرستار سالمند بیمار در منزل کاهش نگرانی اعضای خانواده است و البته با حضور سالمند در منزل نقش او در خانه همچنان ثابت خواهد ماند.

خانه-سالمندان-مناسب

هزینه پرستار سالمند به نسبت خانه سالمندان

استخدام پرستار سالمند در منزل با توجه به مزایای آن بسیار مقرون به صرفه است. برآورد هزینه کار پرستار نیز بسته به عواملی نظیر زمان کاری، اقداماتی که انجام می‌دهد صورت می‌گیرد. گفتنی است شاید سپردن سالمند به خانه سالمندان هزینه کم‌تری داشته باشد اما با توجه به آسیب‌های احتمالی بهتر است یک پرستار در محیط امن و آرام خانه از سالمند نگه‌داری کند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا