رفتن به محتوای اصلی
نشانی: بلوار مرزداران، ابتدای آریافر، پلاک 10، واحد 2
نشانی: تهران، بلوار مرزداران

نگهداری از سالمند کرونایی در منزل

سالمندانی که در دوره قرنطینه خانگی کرونا قرار دارند، نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارند. نگهداری از سالمند کرونایی در منزل کار دشواری است و تنها یک پرستار خبره و کارآزموده می‌تواند از پس آن بربیاید. از آن‌جایی که معمولا سالمندان از بیماری‌های دیگری نیز رنج می‌کشند لذا پرستار باید به طور کامل شرایط بیمار سالمند را ارزیابی کند و در صورت نیاز اقدامات مربوط به انتقال وی به بیمارستان را انجام دهد. در ادامه این مطلب به جزئیات بیشتری درباره نگهداری از سالمند کرونایی می‌پردازیم و لذا توجه شما را به ادامه این نوشتار جلب می‌کنیم.

نگهداری از سالمند کرونایی در منزل
کرونا در سالمندان

همان‌طور که مستحضر هستید ضعف جسمانی سالمندان و همچنین سیستم ایمنی پایین آن‌ها باعث می‌شود در برابر ویروس کویید ۱۹ به نسبت سایر افراد بیشتر آسیب پذیر باشند؛ از همین رو می‌گویند افراد مسن جزو گروه‌های حساس هستند.
حال اگر سالمندی به کرونا مبتلا شد باید برای مراقبت از او اقداماتی انجام شود که بسیار حساس و حیاتی هستند و حتما لازم است توسط یک فرد با تجربه نظیر پرستار نگهداری از سالمند کرونایی در منزل انجام گیرد تا سرعت بهبودی تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

بستری در بیمارستان یا استخدام پرستار در منزل؟

اگر نگران وضع سالمند بیمار کرونایی خود هستید و مرددید که آیا بهتر است او را بستری کنید و یا برایش پرستار درمنزل استخدام کنید در این بخش برای آرامش خاطر شما مزایای استخدام پرستار از مرکز پرستاری خورشید برای مراقبت از سالمند کرونایی در منزل را بیان می‌کنیم:

  • یک پرستار خوب در منزل قادر است در شرایط بحرانی با آسودگی خاطر و به طور کاملا خصوصی بهترین کمک را به سالمند بیمار شما کند تا حال او بهبود یابد.
  • بیماران سالمند به علت تعلق خاطر زیادی که به خانه دارند در محیط بیمارستان دچار افسردگی می‌شوند و لذا خودشان ترجیح می‌دهند که در محیط امن و آرام خانه درمان شوند.
  • با استخدام پرستار در منزل شما نیز می‌توانید به طور مرتب از احوالات بیمار خود مطلع شوید و در نتیجه تا حد زیادی به آسودگی خاطر شما منجر می‌شود.
  • در بیمارستان همواره احتمال مبتلا شدن بیمار به عفونت‌های مسری وجود دارد که برای سالمندان شدیدا خطرناک می‌باشد.
  • هزینه استخدام پرستار در منزل برای سالمند کرونایی به نسبت بستری در بیمارستان بسیار مقرون به صرفه‌تر است.
  • پرستار تمام وقت با تمام قوا و تمرکز خود مراقب بیمار شماست و تشویش ذهنی رسیدگی به سایر بیماران را ندارد.
  • زمان حضور پرستار در منزل توسط خود شما تعیین می‌شود و لذا می‌توانید هر ساعت که خواستید از خدمات پرستاری مرکز خورشید برای بهبود و نگهداری سالمند کرونایی در منزل استفاده کنید.

نگهداری از سالمند کرونایی در منزل

اهمیت تغذیه سالمند کرونایی

یکی از عوارض شایع پس از درگیری با بیماری کرونا، بی‌اشتهایی است. چنانچه سالمند دچار بی اشتهایی شود و نیازهای تغذیه‌ای وی به صورت روزانه تامین نگردند، نتیجه از دست رفتن انرژی و سخت‌تر شدن شرایط بهبودی بیماری خواهد بود.
در این راستا مراقبت‌های تغذیه‌ای بسیار حائز اهمیت هستند. پرستار مراقب سالمند در منزل با کسب اجازه از شما می‌تواند به تغذیه سالمند نیز رسیدگی کند. خوردنی‌های مفید در این دوران که به بهبود قوای جسمانی و بالا رفتن سیستم ایمنی بیمار منجر می‌شوند عبارتند از: آب و مایعات فراوان، میوه و سبزیجات، غذاهای آبپز که دارای پروتئین باشند، لبنیات کم چرب، دانه‌های آجیلی بدون نمک، پودر جوانه‌ها، مکمل‌های ویتامین آ و سی.

نگهداری از سالمند کرونایی در منزل

سایر خدماتی که به سالمندان کرونایی ارائه می‌گردد

اگر در خانه سالمند کرونایی دارید با توجه به خطر بالایی که این ویروس می‌تواند برای خود بیمار و یا سایر اطرافیان داشته باشد، هوشمندانه‌ترین کار استخدام پرستار سالمند در منزل است. اگر با مرکز خورشید تماس بگیرید و درخواست پرستار برای نگهداری از سالمند کرونایی در منزل داشته باشید؛ خدمات زیر به بیمار سالمند شما ارائه خواهد شد:

  1. تزریقات: کلیه داروهایی که نیاز به تزریق دارند در منزل توسط پرستار انجام می‌گردد و لذا بیمار برای انجام تزریقات مجبور به ترک محیط آرام خانه نیست. البته حفظ قرنطینه خانگی کمکی زیادی به قطع زنجیره انتقال ویروس کویید ۱۹ نیز خواهد کرد.
  2. آزمایشات قلبی: اگر سالمند شما مبتلا به بیماری قلبی می‌باشد و باید مدام نوار قلب و حتی اکوی قلب او گرفته شود؛ هیچ جای نگرانی نیست. پرستار مراقب سالمند کرونایی در منزل شما با تجهیزاتی که به محل شما اعزام می‌شود همه این کارها را در منزل انجام خواهد داد.
  3. گرفتن خون: برای آزمایشات خون، پرستار در منزل با رعایت تمام اصول بهداشتی و پزشکی میزان لازم خون را می‌گیرد و برای انجام آزمایش‌های متعدد به مراکز آزمایشگاهی می‌فرستد.
    سرم تراپی: برای سالمندان بسیار خوشایند است که اقدامات درمانی آن‌ها در منزل انجام شود و مدت طولانی برای دریافت سرم در محیط بیمارستان نمانند. پرستار در منزل کارهای وصل و قطع سرم را برای بیمار سالمند کرونایی انجام می‌دهد.
  4. نظارت به روند دارویی و تغذیه: از آن‌جایی که نگهداری از سالمند کرونایی در منزل مستلزم رعایت روند دارویی و رعایت پرهیزهای غذایی است. لذا خیالتان راحت باشد که پرستار این کارها را با دقت بالا انجام خواهد داد.
  5. رعایت بهداشت: پرستار باید بر بهداشت خود و بیمار تاکید داشته باشد و عملیات ضدعفونی را به صورت اصولی انجام دهد.

نگهداری از سالمند کرونایی در منزل

زمان حضور پرستار در منزل

اگر برای نگهداری از سالمند کرونایی در منزل می‌خواهید پرستار استخدام کنید باید وضعیت بیمار خود را بسنجید. برخی بیماران به علت وخامت وضع سلامتی‌شان نیاز به مراقبت ۲۴ ساعته دارند. این در حالی است که ممکن است برخی دیگر هنوز در مراحل ابتدایی بیماری باشند و علائم حاد و شدیدی نداشته باشند که برای مراقبت از این بیماران استخدام پرستار پاره وقت کافی است.

سخن آخر

نگهداری از سالمند کرونایی کاری بسیار حساس و نیازمند دانش و تجربه است. بیماری کرونا هنوز بیماری ناشناخته‌ای است که مدام در حال تغییر است و لذا تنها یک متخصص آگاه می‌تواند در هنگام بروز علائم، بهترین عکس العمل را انجام دهد. در این دوران اهمیت مراقبت‌های تغذیه‌ای، دارویی و بهداشتی تا حد زیادی افزایش می‌یابد. در صورت انجام درست اقدامات مراقبتی بهبود بیماری با موفقیت امکان پذیر است. تنها کافی است بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود و سپس فورا مراقبت‌های لازم توسط پرستاری مجرب انجام گیرد. برای ثبت درخواست استخدام پرستار در منزل به منظور نگهداری از سالمند کرونایی می‌توانید با استفاده از شماره تلفن‌های موجود در همین صفحه با ما تماس بگیرید.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا